Vill ni gissa?

36+6
 
Vecka 38 närmar sig med stormsteg och så här ser jag ut i skrivande stund. Det är fritt fram med gissningar och analyser av magen, pojke eller flicka? Vad tror ni?
 
Många säger att jag har en typisk flickmage. Det sa dom allra flesta när jag väntade Adam också. Tror inte att det var en enda som sa att vi väntade en pojke. Fick även höra att jag skulle gå så långt över tiden eftersom jag hade magen så högt. Det slutade ju med att han kom en vecka innan beräknat datum. Men gissningar är kul! Om ni är nyfikna på hur jag såg ut när jag var ungefär lika långt gången med Adam finns det en bild här.

Kommentarer
Postat av: Minendie

Vad fin du är med magen :)

Jag har blivit inspirerad av dina sy-inlägg och funderar på att låna mammas symaskin för att testa, är det kul kan jag ju köpa en senare. Har du några förslag på vad man kan hitta på när man inte sytt sedan syslöjden i skolan? :)

Svar: Vad kul! Jag hade ju inte heller sytt en syslöjden och har ju mest sytt barnsaker. Om du dricker te och använder tekanna så kanske en tehuva kan vara något? Det var det första jag sydde faktiskt! Tygkassar är ju också lätta att sy, och dessutom något man använder! Har funderat på att sy ett förkläde vad det lider, det kan väl inte vara så svårt?! Eller kuddöverdrag? Jag har mest sytt enkla saker för att få upp lite självförtroende, om det hade varit för svårt så hade jag gett upp för länge sedan! Berätta gärna om resultatet sedan! Lycka till! :)
Landkrabba

2012-10-16 @ 18:17:57
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Maria

Åh, vilken härlig mage. När jag var gravid sa alla att dte var en pojke utom jag och jag fick ju rätt. Börjar bli så bebisjuk nu och är på mannen om en till snart. Är ju ett par bloggare jag följer som ska ha nummer 2 nu och ett par kompisar fick nyss nummer två och ett annat par har vi precis fått veta ska ha i mars.

Svar: Jag hade ingen sådan stark känsla när jag väntade Adam och har det inte den här gången heller. Ändrar mig från dag till dag ;)
Landkrabba

2012-10-16 @ 18:57:27
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Tweety

Jag gissar på en pojke till :-) Kram

Svar: Kul med några "pojk-gissningar". La ut samma bild på Facebook och fick direkt tio gissningar på flicka :) Själv har jag inga sådana känslor alls...
Landkrabba

2012-10-16 @ 21:08:33
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Inga M

Du är så vacker på den här bilden, strålande på ett sätt som gravida kvinnor liksom blir!

Om jag får gissa på nåt så blir det en pojke till.

Det här med symaskin har du inspirerat mig också till, jag funderar allvarligt på att köpa en. _Det finns ingen i närheten som syr ens enkla saker mot betalning.

Svar: Tack! :)Verkar ju som om det finns en del väldigt enkla symaskiner som inte kostar skjortan. Den jag har fick jag av mamma och pappa i påskpresent för några år sedan. Försäljaren hade frågat mamma om hon inte ville lägga till några hundringar till för att få en maskin som klarar mer än raksöm och sicksack men hon sa nej, dottern kunde ändå inte sy ;) Dock klarar jag mig bra med det och om tid och intresse finns kvar i framtiden är det inte omöjligt att jag köper en som är mer avancerad!
Landkrabba

2012-10-17 @ 06:18:36
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0