Strapatser

Så, hur gick campandet på Öland? Det var sådär löjligt perfekt med en hel del strapatser och äventyr.

Resan började med planerad geocaching och picknick på Alvaret. Det såg lite mörkt ut på himlen när vi hoppade ur bilen men det var bara 200 meter till gömman enligt GPSen. Hittade och loggade cachen enkelt och precis när vi skull lägga tillbaks den öppnade himlen sig. Regnskurarnas regnskur. För första gången på flera månader sprang jag. Dt var inte alls skönt. Och jag blev dyblöt på den 200 meter långa springturen. Skrattande intogs matsäcken i bilen istället och regnet var borta på tio minuter.

Sen rullade det på. Vandrade. Fotograferade. Hittade fina platser. Turistade. Perfekt tid att turista. Öland var otroligt vackert. Allt var grönt. Normalt brukar jag inte förstå hypen med Öland. Det är ju bara en gul och sönderbränd åker...? Men nu var det fint. Jättefint. Och inte en enda annan turist i syne!


Utsikt från vår tältplats, Seby läge

Tältet slogs upp nere vid vattnet på östra sidan, i Seby. Grill, mys och kossor på andra sidan gärsgården. Kvällspromenad som innehöll klättring över taggtråd och ålning under elstängsel. Om man nu kan åla med min mage. Jag är mer inne på att mina rörelser liknar en säls. Alltså sälar jag mig.


Landkrabban a.k.a Sälen v. 36+0

Vaknade tidigt imorse lite lätt mörbultad i kroppen. Liggunderlag kanske inte är det optimala att sova på men jag sov gott ändå... Frukost vid havet och lite mer turande på ön innan återfärd till Kalmar och storshopping på IKEA och Plantagen. Börjar bli lite seg i kolan nu. Sluter jag ögonen slocknar jag nog i soffan. Men det är inte helt fel det heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0