BMI

Mitt lilla viktminskningsprojekt fortskrider sakta men säkert. Jag känner att det är inte värt att blogga så mycket om det. Det går åt rätt håll. Mitt första stora delmål är midsommar 2013. Då skulle jag vilja att vågen visar 20 kilo mindre än vad den gjorde 2010. Det är 1,5 kilo kvar. Det skall gå.
 
Hösten 2010 var jag engagerad på ett annat sätt i viktresan. Jag mätte, vägde och räknade. Jag skrev mat- och träningsdagbok. Nu ställer jag mig på vågen någon gång då och då och märker främst på kläder att det går neråt. Men nu ikväll fick jag ett infall och räknade ut mitt BMI. 28,4. Jag är inte längre fet! Har för mig att gränsen för fetma går vid 30, rätta mig om jag har fel? Mitt BMI har legat över, eller runt, 30 de senaste tio åren. Så "lite" som jag väger idag har jag inte vägt sedan gymnasiet. Jag är stolt över hur långt jag kommit hittills. Jag är stolt över att jag gjort det på egen hand. Det är lång väg kvar men jag är inte särskilt orolig. Jag kommer nå dit.

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Duktig du är! Vilken härlig känsla!

2013-06-01 @ 07:33:56
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0