Snart

 
Jag satt och tittade på bilder från våra Ölands- och Blekingeturer förra sommaren. Som jag längtar efter våren och sommaren! Vintern i Kalmar tar aldrig slut. Det är så det känns i alla fall. Det har inte blivit mycket till friluftsliv den här vintern. Samuel är så liten och kläd- och blöjbyten avskräcker mig. Han är ju en kräkapa av rang så det går ju några ombyten varje dag...
 
Vi beställde ett nytt tält här om dagen. Två rum och kök. Råkade skriva på Facebook att vi väntade tvillingar, vilket vi inte gör, eftersom tältet är för sex personer. Det blev ett stort tält. Jag kommer antagligen titta på det med stora ögon när vi slagit upp det första gången. Kan ett tält vara så stort? Men vi vill ha ett stort tält. Ett tält som man kan laga mat, äta och leka i under de dagar då vädret inte tillåter att man gör det utomhus. Vårt tunneltält uppfyller inte de kraven.
 
Det kommer nog bli en längre tältsemester till sommaren. Förra året bodde vi tre nätter på camping i Hällevik och dit vill vi gärna återvända. Eller vilken barnvänlig camping som helst. Att bo på camping och att tälta "i det fria" skiljs åt på så många punkter men jag gillar båda delar. Det ena utesluter inte det andra. Eller så är det så enkelt att jag älskar att sova i tält. Så campingplats och flera nätter i Skärlöv och Seby läge på Öland står på schemat. Men så fort vårsolen börjar titta fram så beger vi oss ut i naturreservatet och steker lite pannkakor i vindskydden! Jag måste ut. Nu.

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Vilket underbart tält! Jag kanske måste våga mig på att tälta någon gång... :)

Svar: Det tycker jag! En ny campingtrend är ju "glamping". Glamourös camping. Att campa behöver inte vara ett tunt liggunderlag köpt på Statoil och fuktigt tält. Tror att Böda Sand satsar rätt mycket på det. Familjetälten är ju nästan som små sommarstugor och när jag sett sådana uppställda i affärer så brukar det ju stå tältsängar i dem, vara ett litet bord uppställt för gasolkök, ett litet bord och stolar och så vidare.
Landkrabba

2013-02-28 @ 10:33:12
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0