En bra dag

Idag kommer bli en bra dag. Dagen började med beskedet om att jag blivit faster till en liten kille som föddes igår kväll. Min bror och hans tjej har en son sedan innan, två månader äldre än Adam, och nu har de då fått en till. Vad roligt kusinerna kommer ha om några år när de alla är så gott som jämnåriga. Synd att man bor 45 mil isär dock...
 
Dagen fortsatte sedan med kaffe i lugn och ro. Man och barn på promenad och kaffet smakar sådär lite extra gott när man kan gå runt i pyjamasbyxor, plocka lite här och där och lyssna på morgonradio. Nu väntar en dusch och sen göra sig i ordning för dagens höjdpunkt: äpplepajbuffé! Ja, jag vet att jag åt den i måndags men när den serveras fem dagar om året får man ju passa på?! Dom andra 360 dagarna äter jag ju inte paj?
 
Efter buffén har jag tänkt att shoppa mig fattig på Polarn o. Pyret. Brorsbarnen skall få presenter och Adam ska få lite han med, bara för han är så himla gullig. Får se om det blir något till liten i magen också. Har gått igenom babykläder och insett att vi knapt har något alls i storlek 50. Adam föddes i en värmebölja och modet den sommaren var Pampers Newborn. För ett tag sedan kom jag hem med denna fina body samt matchande byxor från Po.P i vitt och grönt. Helt klart åka-hem-från-BB-kläderna!
 
Och vet ni hur denna lovande dag skall avslutas? Med säsongspremiären av Grey's Anatomy och Ben&Jerry's Nordic Water Peace! Sweet!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt med jämnåriga kusiner. Lilltjejens är lite äldre men till den minsta skiljer det bara ett drygt år så om några år kommer de säkert busa runt en del. Synd att det är långt till Kalmar för äppelpajsbuffe lät väldigt gott, men farligt för figuren. Var en supersöt body från P.o.P, jag har än så länge inte handlat därifrån än men fått söta kläder och lånat en del som är därifrån.
Njut av dagen och pajen! Kram

2012-10-03 @ 10:51:25
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Tweety

Låter som en underbar dag :-)Älskar allt med pajer, hur många olika fanns det? Ben & Jerry har jag aldrig testat,kanske dax snart. Ha en mysig kväll, kram

Svar: Ungefär tio stycken :) Himmelriket! :D
Landkrabba

2012-10-03 @ 20:45:25
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Linda Claesson

Den där bodyn var ju bara för söt! Härligt med lite shopping. Och paj. :D

2012-10-04 @ 08:37:12
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Inga M

P oP är min favvoshop också med barnkläder. Ok, priserna ligger lite högre men det är enkla fina kläder av bra kvalitet, de håller flera barn. Fanns redan när mina barn var små faktiskt.

Svar: Jag har köpt mycket av Po.P-kläderna begagnade på Tradera. Speciellt ytterkläderna hamnar på en betydligt bättre prisnivå då och lite slitage gör inte så mycket. Å andra sidan har jag också roapt hem kläder i så gott som nyskick. Köper hellre fina kläder i bra kvalitet även om priserna är högre, i det långa loppet behöver man inte lika mycket kläder eftersom de håller de täta tvättarna bättre...
Landkrabba

2012-10-05 @ 06:58:32
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0