Organisering

I januari flyttade vi från vår fina lilla tvåa på 56 kvadrat. Nya bostaden är en fyra på 92 kvadrat. Det kändes gigantiskt när vi flyttade hit. Gigantiskt på samma sätt som tvåan kändes gigantisk när vi flyttade till den från vår etta på 40 kvadrat. Ni förstår. Man vänjer sig. Fyran känns inte gigantisk längre. Vi går inte längre vilse. Vi slarvar inte bort varandra längre. Jo, möjligtvis att vi slarvar bort Adam. Eller, det är väl snarare han som slarvar bort sig själv. Titta, den här prylen kan jag ju hasa under. Men vänta, nu kommer jag ju inte ut?! Hjääääääälp!

En tur till IKEA står på schemat idag. Skoskåp, hyllor och annan förvaring skall inhandlas. Med lite smart förvaring och organisering kan fyran kanske fortsätta vara gigantisk några månader till. Kanske. Jag tycker IKEA har mycket smarta grejer till bra pris. Vårt hem är väl på många sätt ett typiskt "IKEA-hem". En gång i tiden sa jag väl att när jag började tjäna pengar så skulle IKEA-prylarna bytas ut, istället blir de fler och fler. På sikt kommer nog IKEA-möblerna att tåga ut men som organisatör i en växande barnfamilj så kan jag inte göra annat än att gilla't. Bra pris, bra funktionalitet och ett gaffelmärke i bordet kommer inte kännas som ett hugg i hjärtat. Inte heller lite tuschpennor på bokhyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0