Fyra bra veckor - del 2



Idag har jag testat mitt egenihopknåpade styrkeprogram. Det känns i armarna nu, det kan jag lova! Och jag misstänker att benen kommer kännas stumma imorgon... Till min hjälp har jag en yogamatta, en pilateskula och tre kettlebells i olika storlekar. Bläckfisken någon designat under en LSD-tripp? Min maskot såklart!

Mitt styrkeprogram för de här veckorna:
  • 3 set knäböj
  • 2 set jägarvila
  • 3 set marklyft
  • 3 set enhandsrodd
  • 3 set armhävningar
  • 3 set flyes
  • 2 set axelpress
  • 2 set axel framåt/åt sidan växelvis
  • 2 set bicepscurl
  • 2 set tricepspress
  • 2 set "dips" med kettlebell
  • Diverse magövningar
Antalet repetitioner varierar lite och eftersom viktutbudet här hemma inte är allt för imponerande så får jag öka antalet repetitioner istället för vikter. Har kollat på nätet idag vad som gäller för barnpassning på gymmen här i stan och det gym med lägst åldersgräns var två år. Två år! Mina muskler kommer förintas på två år och jag kommer se ut som en gigantisk heffaklump om jag inte gör något! Så det får bli hemmaträning i olika varianter!

Kommentarer
Postat av: Linda

Heja heja! Jag körde också kettlebells idag på hit-passet. Roligt! :)

2011-09-27 @ 22:21:45
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0