Det där med datorer

Precis inför sista korrigeringen av slutarbetet i den här kursen krashade min dator. Vad som hände vet jag inte. Uppgiven gav jag den till sambon och sa här, laga! Stackarn har slitit sitt hår, svurit, formaterat och installerat och det blir inte bra. Då jag har en netbook har jag ingen CD-läsare och hittills har han inte hittat någon Windows-version som går att installera via USB. Så det blev Ubuntu. Som han har på sin dator. Som fungerar klockrent på hans dator. Fungerar det på min? Nej. Allt ser ut som kattskit och ingenting fungerar som det ska.

Slutsats. Blogguppdateringen blir lidande. Läsandet av era bloggar blir lidande. Och framförallt, alla recept jag hade sparat som favoriter i bokmärkslistan är borta. Jag funderar på att tömma mitt bankkonto och köpa en röd stuga utan el och vatten mitt ute i dom småländska skogarna och bara glömma allt vad teknik heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0