Nästan fem kilo kärlek

Var dags för besiktning på BVC idag. Plutten vägde in på 4980 gram och mätte 56,5 stolta centimetrar. Mamma är så stolt! Hans viktkurva har sedan vi började med ersättningen pekat rakt upp och nu var han uppe på "normalvikt" för bebisar på sju veckor. Återbesök och mamma-samtal om två veckor, ser redan fram emot det. Föräldraskapet är så nytt och varje dag undrar jag om jag gör "rätt". Att få komma till BVC ger mig kvittens, svart på vitt, att det går bra. Självklart ser jag att han växer och framförallt att han är nöjd men ändå, i en värld full av siffror och mått ger det en viss trygghet att få en siffra, ett mått på att allt är bra. Fyrkantigt? Ja.

Min egen viktkurva ska vi inte diskutera. Hela veckoslutet kommer vara en enda lång fikaorgie och med tanke på det väder som utlovats så är jag inte allt för taggad att ge mig ut på promenad. Tycker inte att regnskyddet till vagnen är särskilt bra, inte i en stad som Kalmar där det blåser från tre håll samtidigt och regn aldrig kommer uppifrån. Att jag blir blöt är väl en sak, att Adam blir det är en helt annan...

Kommentarer
Postat av: Erika

Så sjukt viktigt att göra backup på bilderna, särskilt när man har barn inser man det!



Jäklar vilken tur ni hade som lade över dem alldeles innan :D.



Klart det är ovant med ett nytt operativsystem :D

2011-07-28 @ 20:35:31
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: anne

Ja, det där med allt mätande och vägande var då ett elände med första barnet, bara en stressfaktor. Med barn 2 och 3 gick jag bara på läkarkontrollerna och vaccinationerna (det kanske var samma sak?), mådde ungen bra, så hade då inte jag behov av siffror längre. Men, annat var det med ettan.



Det låter nog som att både du och Adam mår utomordentligt bra och det är fint det! :)

2011-07-28 @ 22:47:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej landkrabba! Och grattis till din lilla goding Adam! Söt som socker:) hoppas att allt är bra i mammaland? När Olivia var liten och kinkig fik jag ett tips som jag själv tycker är väldigt bra;) att man i förväg skulle bestämma vad man skulle göra när bebisen somnat, dra ett varv med dammsugan, sova, fika eller glo på tv. Det funkade väldigt bra för mig som lätt börja dona med tusen saker samtidigt:) larm är inget jag rekomenderar, sjukt lite mat för sjukt mycket pengar! Ha det bra! Kram m

2011-07-29 @ 20:47:31
URL: http://www.famherbertsson.bloggspot.com
Postat av: Kikan

På måndag skall jag ta tag i min viktkurva :) Rasade massor av kilo två veckor efter graviditetetn, det gick av sig självt. Men allt fikande har visst ändrat på det. :) Kram Kikan

2011-07-30 @ 09:47:54
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0