Blondinbella på Fortet

Som många säkert uppmärksammat så är Fångarna på Fortet tillbaks i rutan. Det, och Gladiatorerna, var mina favoritfredagsprogram som barn. De flesta ungar i min generation har väl hoppat runt mellan köksstolar och soffor och låtsats att det varit farliga tigrar på golvet... Jag tittade på Fortet några gånger i höstas men den där barnsliga förtjusningen infann sig inte. Å andra sidan förväntade jag mig inte det heller...

Kvällens avsnitt med Blondinbella i spetsen får jag dock inte missa. Jag måste hur hon för sig som person eller vad man ska säga. Jag tittar aldrig på videobloggar och jag följer definitivt inte web-showerna som den ena bloggerskan efter den andra startar. Faktum är att jag inte sett ett enda avsnitt!

Jag följer Blondinbella lite sporadiskt. Ibland går det veckor utan att jag tittar in hos henne, ibland kollar jag där varje dag. Jag vet inte vad jag ska tycka om människan. Vi lever i två helt olika världar och jag kan ärligt säga att jag inte är avundsjuk på hennes glamourösa jetset-liv. Jag skulle inte byta bort mitt Svensson-liv i Kalmar för något i världen. Jo, om jag skulle bli erbjuden en fyrvaktartjänst på Norra Irland. Då skulle jag locka sambon med all whiskey som kokas bland kullarna, ta honom med mig och skaffa en Shetland Sheapdog när vi kommit fram. Men i alla fall. Jag tycker det är coolt att Blondinbella har lyckats som hon gjort. Hur gammal är tjejen? 20? Hon har flera aktiebolag, gett ut böcker och tidningar och verkar alltid ha tusen järn i elden. Men ändå kan jag inte låta bli att tycka att hon verkar lite korkad. Å andra sidan kan hon ju omöjligt vara det med tanke på att hon som sagt äger ett flertal aktiebolag med mera... Hur som helst ska det bli intressant att höra hur hon pratar och framförallt om hon skriker inne hos spindlarna!

Kommentarer
Postat av: Linnea - mamma till Freja

SV: Jag ska läsa lärarprogrammet på MDH i Eskilstuna =)

2011-01-01 @ 18:38:46
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Tweety

Skall också se fångarna, sedan är det ju Hipp Hipp gänget också klockan 21. Träffade faktigst Blondbella på en bloggaward i Mamö för ett par månader sedan.Som många andra, så ställde jag mig sidan om henne & min kompis knäppte av ett foto (finns på bloggen) God fortsättning på det nya året. Kram

2011-01-01 @ 19:42:39
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Tweety

Skall också se fångarna, sedan är det ju Hipp Hipp gänget också klockan 21. Träffade faktigst Blondbella på en bloggaward i Mamö för ett par månader sedan.Som många andra, så ställde jag mig sidan om henne & min kompis knäppte av ett foto (finns på bloggen) God fortsättning på det nya året. Kram

2011-01-01 @ 19:43:14
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Tweety

Skall också se fångarna, sedan är det ju Hipp Hipp gänget också klockan 21. Träffade faktigst Blondbella på en bloggaward i Malmö för ett par månader sedan.Som många andra, så ställde jag mig sidan om henne & min kompis knäppte av ett foto (finns på bloggen) God fortsättning på det nya året. Kram

2011-01-01 @ 19:43:45
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Tweety

Klokt av dig att vänta med ringarna :-)

2011-01-01 @ 20:00:48
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: anne

Jag följer också Blondinbellas blogg. Hon har en hel del som jag gillar (framåtanda, företagsamhet) men precis som du säger kan man uppleva henne som litet korkad. Det kan hända att det är en kombination av hennes ålder och hennes röst, hon talar ganska småflickaktigt... Annette Kulleberg har ju också en röst som gör att man inte riktigt vill lyssna på vad hon säger och Kristina Lugn ska vi ju inte tala om (eller där var det kanske mest hastigheten och hon HAR rappat på över åren).

2011-01-01 @ 20:23:54
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0