Rosa drömmar

Jag hade svårt att somna igår kväll och jag har drömt livligt under natten. Jag har drömt om förlossningen. Att det gjorde ont. På något konstigt sätt visste jag dock att det var en dröm för jag kände ingen som helst smärta. Jag bara visste att det gjorde ont. Jag köpte en bok igår Föda Barn - Timmarna du aldrig glömmer av Katerina Janouch. Jag har snart läst ut hela. Det var nog den som triggade igång drömmarna, innan har jag knappt ägnat förlossningen en tanke. Det är så långt fram i tiden. Vaknade flera gånger under natten. Hostade. Kände att magen och därmed bebis var kvar. Att h*n inte fötts och jag missat det... På morgonen drömde jag att bebis var född och var några veckor gammal. Sambon kom in på morgonen och väckte mig och ställde hårdliften i sängen. Bebis sov på mage och jag strök den över ryggen. Jag såg aldrig ansiktet men den hade en rosa body på sig... Jag har länge trott att vi väntar en pojke. Det är bara en känsla jag har. Men det börjar bli väldigt många drömmar nu innehållande rosa kläder, att vi shoppar dockvagnar och liknande. Hittills har jag inte sett bebis ansikte i någon dröm. Ej heller hört något namn. För min del spelar inte könet någon som helst roll. Från att ha varit rätt säker på att det är en pojke börjar jag tvivla. Försöker mina drömmar säga mig något? Eller kommer jag snart börja drömma om ljusblåa bodys och grävmaskiner i plast?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0