Måndag och kursstart

Idag är det måndag och jag börjar en ny kurs vid Linnéuniversitetet där jag studerar. Kursen heter Arbetsliv och samhälle och jag har ingen aning om vad den handlar om. Låter sådär lite lagom flummigt. Me likey! Tror att det kommer handla mycket om organisation och varför samhället och arbetslivet ser ut som det gör idag. Men det är bara mina tankar. Jag har inte läst kursplanen. Jag har inte ens hämtat böckerna som legat hos Postombudet i stan i nästan en vecka!

Det är alltid lite spännande att börja en ny kurs, speciellt när man inte är det minsta förberedd. Inför den första kursen jag läste i höstas läste jag på allt material som lärarna hade lagt ut på vår studieportal. Hela första föreläsningen ägnade dom åt att gå igenom alla de slides jag studerat i detalj hemma. Likadant andra kursstarten. Och tredje. Det pratas så mycket om att vi elever skall, och måste, söka information på egen hand. På varje kursstart har det sagts att all nödvändig information finns på studieportalen. Sen står dom ändå och mal i två timmar om precis det som står på studieportalen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0