Gyllene Måsen

Innan jag gick ner på stan läste jag lunchguiden och såg att en av stans absolut bästa restauranger hade stekt fläsk och löksås till lunch. Jag gillar normalt inte griskött men är löjligt förtjust i denna rätt. Jag lagar det aldrig själv dock då jag tycker att fläsket är ganska äckligt att ta i rått. Då restaurangen är en av de bästa i stan, och även en av de minsta, så brukar det alltid vara mycket folk men jag tänkte att det borde ju vara lugnt om jag kommer vid ett. Äta lunch ett, klippa sig halv två. Varför ta det lugnt liksom?

När jag kom till restaurangen var det knökfullt. Jag suckade djupt. Jag hade inte tid att leta upp något annat ställe jag ville äta på utan det fick bli ett besök på Gyllene Måsen. QP, minimorötter och Ramlösa. Det kunde ha varit värre. Men jag är fortfarande besviken över att jag inte fick mitt stekta fläsk som jag laddat för hela förmiddagen...

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Gyllene Måsen!?!!?



Hahahaaa!!! Har jag aldrig hört, det var ju skitbra! :)



Jag har "tur" som börjar få gallanfall av mat som fläsk och raggmunk etc, det gör det så mycket lättare att avstå.

2011-02-10 @ 17:16:46
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0