Vad vi roar oss med i snön

I Kalmar är det sagolikt vackert just nu. Hela staden ser ut som ett julkort! Både igår och idag har vi vandrat runt i det vackra vinterlandskapet. Igår gick vi på långpromenad ut till Stensö Udde. Stensö är ett vackert grönområde med en camping som ligger på gångavstånd från vår lägenhet. Det var där ute jag joggade en del tidigare i höstas. Igår var det dock inte jogging som stod på schemat utan korvgrillning. Eller kåååv som dom säger här i stan. Efter tentan köpte jag en engångsgrill och sen var det bara att pälsa på sig och börja vandra.


Stensö Udde, det var tydligen här ute Gustav Vasa landsteg på 1500-talet


Grillad korv med tillbehör

Idag har vi roat oss med en annan vinteraktivitet. Jag är helt ledig och passade på att ta en lång sovmorgon. Efter det var det åter dags att pälsa på sig vinterkläderna, den här gången tillsammans med våra nyinhandlade fordon. Tefaten! Tror att varenda pulka i stan var slut så det fick bli tefat istället. Funkar lika bra men man åker lätt baklänges vilket jag tycker är lite obehagligt... Har hört ryktas om en grym pulkabacke i stans norra områden så vi tog bussen dit och började leta. Efter en stund fann vi den och hej vad det gick! Var helt ensamma i backen och det var så fint där ute så jag nästan blev tårögd. Allt blir så mycket vackrare med snö på. Och matsäcken, ostmackor och varm choklad, smakade extra bra...


Det var det här med att åka baklänges...


Underbara vackra vinter!

Nu tinar jag upp mig i soffan under en filt och sen blir det en sväng till gymmet. Har inte varit där på en vecka. Tycker ju att det är så himla mycket roligare att leka i snön!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det ser ju alldeles underbart härligt ut! Är det inte väldigt kallt? Här var det 20 minusar imorse... Lycka till på gymmet!

2010-12-01 @ 16:31:33
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh nu längtar jag hem till Småland,kååååv :)

2010-12-01 @ 19:48:05
URL: http://sneasty.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0