Fetaostpaj

Efter julbord och det frosseri som hör därtill var jag ruskigt sugen på något vegetariskt till middag. Blev en paj jag gjort flera gånger innan med fetaost, zucchini, oliver, rödlök och tomat. Till det en grönsallad. Gjorde dock pajdeg på dinkelmjöl idag, något jag aldrig testat innan. Pajen kändes mycket matigare men pajskalet blev mycket torrare än om man gör på vetemjöl. Är det någon som testat att göra pajdeg på dinkelmjöl? Hur mycket smör och mjöl använder ni då?


Kontrast till gårdagens julbord


Kommentarer
Postat av: Warrior

Jag gör alltid på dinkelmjöl men har svårt för pajdeg, gillar inte det så har tyvärr inget bra tips att ge. För mig kvittar det om det är torrt, pajdeg smakar inte gott ändå.. ;)

2010-12-05 @ 22:23:06
URL: http://wellnesswarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0