Berätta eller inte?

Ska man berätta för sina vänner och familj att man försöker gå ner i vikt eller inte? En del av mig vill göra det så att dom förstår varför jag inte väljer efterrätt vid middagar, varför jag tar ett glas vin mindre, varför jag väljer att träna framför en fika på stan. En annan del vill dock inte. Jag tycker att det är min ensak. Kanske lever jag i en konstig villfarelse om att det man inte pratar om, det finns, syns och märks inte. Kanske tror jag att dom ser mig som normalviktig men om jag berättar att jag vill gå ner i vikt så kommer dom se mig som den hundrakilos klump jag är. Men mest rädd är jag för att misslyckas. Tänk om jag inte orkar? Tänk om jag tröttnar efter en vecka eller en månad? Dom kommer knappast påpeka det rakt till mig men hur kommer dom prata när jag inte är med? Hon som deklarerade så klart och tydligt att hon skulle gå ner i vikt, nu har det gått ett halvår och ser ni några resultat? Näe, inte jag heller... Det är svårt. Jag vill ha stödet och peppet men ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0