Hur hinner människor?

Ni vet hela den där shabby chic och housewife-trenden som råder? Hur hinner människor? Jag kollar runt i lite olika, nya bloggar varje dag. Man klickar lite här och där. Ibland hittar jag ett guldkorn men allt som oftast scrollar jag bara sidan ner och trycker sen på en ny länk. En sak som jag förundras över är om människor verkligen lever ett liv hämtat ur en katalog?

Dukar verkligen människor fram frukosten på ett tårtfat, häller upp mjölken i en gammal emaljkanna och har snittblommor på bordet varje dag? Jag förstår inte hur dessa människor hinner. Bevisligen så gör det ju dessa saker. Det finns ju fotobevis på det. Men gör de det för sin egen skull eller för att få fina bilder till sin blogg?

Här hemma står mjölkpaketet på bordet. Jag dricker i regel kaffe ur samma kopp hela dagen. Smörgåsarna breds alltid vid bänken när jag är ensam. Jag skulle aldrig komma på tanken att duka fram ost, skinka och grönsaker på ett vackert fat om det bara är jag som skall äta!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha... Visst skiljer sig frukostarna åt när man är ensam! Då är det ett måste, annars mys.



Förlåt för att ja inte svarat på din fråga angående mitt jobb... Vi har varit iväg i Thailand o veckan sen vi kom hem har vi varit sjuka jag o lilleman.



Men jag jobbar som lektor på Chalmers (institutionen för sjöfart o marin teknik). Undervisar kaptener, ingenjörer och sjöfarts logistiker i sjöfartsekonomi/befraktning/skeppsmäklarkurser mm.



Läste först till ekonom, men sadlade sedan om och läste sjöfart o logistik på Chalmers. Jobbade ett par år på Broströms kontor och är nu tillbaka på Chalmers bakom katedern istället:-)



Vad funderar du på att läsa?

2012-03-08 @ 17:35:33
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Jäkla bra fråga :)

Man blir förvånad, hur man "orkar" som sagt var.

Är som du, samma kopp, mackorna fixas närmast kylskåpet för snabbast resultat och ner i magen :)



Sicken tur man är ej ensam om det :P

2012-03-09 @ 12:40:03
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0