Påmönstring

Jaha. Då har sambon åkt och här sitter jag kvar. Gräsänka. Lite halvt single-mom. Fast med en rätt schyst paycheck så jag ska inte klaga. Men påmönstringar är inte kul. Sommaren har precis börjat och vi har gjort så mycket roligt under de här veckorna. Jag vill inte ta en paus nu. Jag vill fortsätta. För på sätt och vis blir det så att livet pausar. Hade R varit hemma hade vi antagligen suttit utanför vårt tält ikväll. Jag kan helt ärligt säga att jag kommer inte tälta ensam med Adam. Vi hade säkert åkt till Kolmården eller Astrid Lindgrens Värld. På sin höjd kommer jag gå till 4H-gården.

Adam är lite för liten för att göra såna utflykter med. Han märker inte riktigt skillnaden på Kolmården eller hagen med kossor på 4H-gården. Om R fortfarande jobbar till sjöss när barnen har blivit lite större kommer jag äventyra med dem men nu känns det nästan meningslöst att ensam dra ut på störrenäventyr med en ettåring. Vi kan äventyra på hemmaplan. Stranden, skogen bakom huset och lekplatsen duger gott åt oss. Även om jag hellre hade suttit i kvällssolen utanför tältet med älsklingen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Även nära äventyr är ju mysigt! Nu kanske sommaren kommer också.:)

2012-06-20 @ 07:07:45
URL: http://svartvitkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0