Gnäll

Jag är sjuk. Inte allvarligt sjuk kanske jag ska tillägga. Inte i medicinsk mening i alla fall. Själv tycker jag att nödslakt vore ett bra alternativ. Det började med halsont som byttes ut mot konstant rinnande näsa och ont i luftvägarna när jag andas och framförallt hostar. Skit. När jag är förkyld förvandlas jag till en gnällig, ynklig liten barnunge som vill bli uppassad. Det är länge sedan jag fick den uppassning som en förkylning kräver enligt min mening. Cirka 20 år sen skulle jag gissa. Men minnena finns kvar. Astrid Lindgren-filmer i soffan med en filt hängd över fönstret. Var man riktigt sjuk fick man till och med ha på sig pyjamas hela dagen. Mamma som kom med saft. Mamma som serverade spagetti med en klick smör, riven ost och ketchup. Det var tider det. Nu sitter jag här på golvet, snorar och skruvar IKEA-möbler. I pyjamasbyxor.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Trist att tvingas vara inomhus när man egentligen vill vara ute på utflykt. För så tolkar jag det. Du verkar vara en sådan människa som gärna är utomhus och lite på resande fot, om än inte över världshaven men i små portioner numera. ;-) Och i gott litet sällskap.

2012-07-01 @ 11:03:59
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0