En dag på stranden

 
Underbara sommar i Sverige! För några veckor sedan var det ett jäkla gnäll bland mina vänner på Facebook att det regnade och var kallt, nu gnälls det på att det är varmt. Det är en av sakerna jag verkligen gillar med Sverige, skiftningarna. För någon vecka sedan var Gore Tex-jackan min bästa vän (nåväl, om den hade gått att stänga), nu är det badkläder som gäller. Mammas gamla klysha, kläder efter väder är högst aktuell!
 
Idag har vi hängt på stranden och Adam har badat för första gången. Någonsin! Sakta men säkert hasade han ut i vattnet, centimeter för centimeter. När han väl fått vatten upp till magen gillade han läget och plaskade loss. Underbart att se! Dagen fortsatte i samma underbara anda när jag smet hemifrån lagom tills nattningen och åkte iväg för lite picknick med en god vän. Låtsades att min citronläsk var lika gott som hennes vin och njöt av den fina kvällen. Gnällde lite när hon åt Brie-ost och jag satt med min Creme Bonjour. Skyll dig själv, som man bäddar får man ligga var hennes högst empatiska svar. Det ska jag minnas. När det är hennes tur skall jag inte visa någon som helst förståelse för saknaden efter vin och goda ostar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0