Årets andra joggingrunda

Iförgår gav jag mig ut på årets första joggingrunda. 26e december. Bättre sent än aldrig. Idag var det dags för årets andra runda. Har båda gånger hittat en slinga på 2,5 kilometer vilket känns som en lagom start. Jag tar mig runt och jag är inte särskilt nära döden. Tar det lugnt och försiktigt. Jag har inte sprungit sedan sensommaren 2011. När allt kommer omkring så födde jag ju ändå barn för ett par månader sedan. Men jag känner mig återställd och är taggad till att komma igång med träning och viktnedgång igen. Har fyra kilo kvar tills jag är tillbaks där jag var när jag blev gravid med Samuel (men väger ändå mindre än när jag blev gravid med Adam). Dom kilona ska bort i första hand och sedan skall resten bort. Målet är någonstans mellan 15-20 kilo. En ganska lång resa. Men sedan sommaren 2010 har jag gått ner 13 kilo och då har jag fött två barn under den tiden så det ska nog gå. Det får ta sin tid.

Kommentarer
Postat av: Maria

Heja dig! Måste också ta itu med de där kilona och styrkan så jag orkar vara mamma. Men att ge sig ut att springa är det tråkigaste jag vet, gett det ett par försök och det funkar väl men måste ha ett mål så kanske dags att anmäla sig till tjejmilen eller nåt

Svar: Tycker väl inte heller att löpning (eller jogging i mitt fall) är särskilt kul men det är tidseffektivt. Bara att sätta på sig skorna och sticka ut. Ska man till gym så går det ju bort så mycket tid till transport, att man ska vara i tid till gruppträningar osv. Får bli lite löpning då och då, speciellt när R är på jobb. I nödfall kan man ju springa med vagnen!
Landkrabba

2012-12-29 @ 20:58:57
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0