Landkrabbans kollektion

 
I brist på bättre sysselsättning så här på lördagkvällen så rotade jag fram en mössa från när Adam var liten, målade av den på en bit golvpapp och sydde sen en mössa i modell yttepytteliten. Frågan är om den passar eller inte?! Tycker att den ser rolig ut i modellen, att den är bredare än hög? Å andra sidan så var "köpemössorna" det också. Adam är ju född i början av juni då värsta värmeböljan drog in över landet så vi använde aldrig mössa på honom under de första månaderna. De mössor jag hittade är faktiskt helt oanvända!
 
Börjar få in lite snits på att sy mössor. Dock är det störande att tråden går av stup i kvarten. Med lång sicksack funkar det men jag måste förstärka den, annars syns stygnen så tydligt. Med lång raksöm så går tråden av cirka fem gånger på en mössa, en klar förbättring mot 25 gånger på första mössan. Har önskat mig en KitchenAid av sambon när jag fyller 30 men jag börjar fundera på om inte en overlock-maskin står högre upp på önskelistan. Å andra sidan måste jag ju fylla 29 först och då kanske man också får presenter?! ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen det där med trådar som går av hela tiden. Kag har fruktansvärt dåligt tålamod när det krånglar när jag ska sy så än så länge har det inte blivit så många alster men jag vill lära mig sy bra

2012-08-18 @ 22:10:04
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Maria

Känner igen det där med trådar som går av hela tiden. Kag har fruktansvärt dåligt tålamod när det krånglar när jag ska sy så än så länge har det inte blivit så många alster men jag vill lära mig sy bra

2012-08-18 @ 22:10:11
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0