Floating

Idag har jag testat floating för första gången. Om jag vore en bra bloggerska hade jag haft med kameran. Nu ligger min CoolPix i skötväskan och vår systemkamera i vardagsrummet. Hur som helst. Floating. Hur häftigt som helst! Fick ett presentkort i julas av sambon. Tänkte spara det tills jag var jättegravid, jättetung, jättestor och hade jätteont. Jag väntade och väntade och väntade och helt plötsligt var Adam född.

Det var en grym känsla att ligga i det där supersalta vattnet och inte behöva anstränga sig det minsta för att flyta. Världen utanför ägget man låg i försvann och vatten, luft och hud hade samma temperatur. Det var nästintill omöjligt att känna vart till exempel benen började och slutade. Var dock alldeles för nyfiken för att kunna slappna av till hundra procent, ville ju vända och vrida och titta och känna. Men en sak är säker, det var inte sista gången jag var på floating!

Har Ni testat floating? Vad tyckte Ni i så fall?

Kommentarer
Postat av: Thea

Låter intressant! Jag var tvunggen att kolla upp mer om detta, jag tror inte jag har hört talas om floating tidigare. Jag måste prova!

2011-11-02 @ 10:32:10
URL: http://theasutmaning.blogg.se/
Postat av: Tweety

Har aldrig provat floating, men jag har lite fobi för att bli instängd. Så vet ej om jag hade klarat detta. Hoppas du och Adam får en skön dag, kram

2011-11-03 @ 09:59:19
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0