En sån där dag

Idag är en sån där dag då jag verkligen är avundsjuk på alla tjejer som har män som kommer hem från jobbet på eftermiddagen. Adam har varit ett monster. Han var sur imorse. Han var sur under promenaden med Christine. Idag var första gången jag var tvungen att ta upp honom och vyssja och trösta. Annars älskar han att åka vagn. Väl hemma bröt helvetet ut och han betedde sig som en trotsig tonåring med PMS. Strax innan sex stensomnade han dock och jag andades ut.

Överlag funkar det bra att R är borta. Dagarna flyter på men de dagar som är jobbiga, de är jobbiga. Det är då jag önskar att han kom hem på kvällen. Att han kunde ta över. Även om Adam sover nu så är jag "fast" här hemma. Jag kan inte gå ut och rensa hjärnan. Jag kan inte springa ner till ICA och handla en burk B&J. Så här sitter jag, med ett glas rödvin. Bara för att. Och det smakar ljuvligt. Om två dagar kommer R hem från jobbet. Sen är han hemma en månad. Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0