Vår Valborg

Kalmar visade sig från sin bästa sida igår och vi passade på att njuta av solen fullt ut. Efter frukost packade vi en ryggsäck med picknickfilt och äggsmörgåsar och gav oss ut på tur. GPSen var laddad med ett par nya geocachar och vi fann bägge två vi gav oss på! Bägge var rätt luriga, den ena hängde högt upp i ett träd, den andra var bara snygg. Den i trädet fick jag syn på direkt men sambon lät mig inte klättra upp. Förstår inte varför...

Kvällen avslutades med en grillning. Laxspett, potatiskuvert och kräfttzatziki. Smaskens! Just kräfttzatzikin kan jag verkligen rekommendera. Hittade ett liknande recept i ArlaKökets kokbok för Android. Gör helt vanlig tzatziki och grovhacka skalade kräft/räkstjärtar. Röran passade jättebra till grillad lax!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ser så gott ut med grillat!

Vi planerade att grilla lite på valborg, men neeeeej det gick ju inte i det spöregn som kom på em/kvällen. Blev mys inomhus istället!



Hoppas allt är fint!

2011-05-01 @ 10:42:54
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Benita - IAATC.se

Re: Tack! Tyvärr var det för kallt för shortsen igår :(

2011-05-01 @ 18:24:16
URL: http://iaatc.se
Postat av: Sanna -Blivande Mamma (19dagar kvar)

EN MÅNAD? åh herregud, hur klarar du dig? Måste ju va tufft som attans. Min jobbar bara oftast 2 eller 3 nätter i följd. Men jag vänjer mig aldrig vid det. Han åkte dock förra våren till Turkiet i en vecka, då gick det bra. Förstår mig inte på mig själv :)



Kan tänka mig det att det blir svårt efter så långt tid. Speciellt när man är van vid platsen i sängen :) hehe

2011-05-01 @ 20:57:57
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Anonym



Jag vet faktiskt inte vad jag vill ha för klänning. Det kanske är där det största problemet ligger ;)



Min mamma har sagt att jag inte FÅR gifta mig utan att hon är med så... mamma står på listan! :) Men att sticka iväg och gifta sig känns sådär härligt spännande.. Undrar om det är för sent för det nu..? :)

2011-05-02 @ 07:05:01
Postat av: emsut.



Det var jag som skrev det förra inlägget... :)

2011-05-02 @ 07:05:54
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Grillandet kom av sig nu när vi fick nordliga isvindar! Spett är gott, men jag är inte så bra på det. När jag blandar kött och grönsaker så vill grönsakerna bli brända och oaptitliga innan köttet är genomgrillat. Kanske ska man ha grönsakerna på ett spett och köttet på ett annat? Eller hur gör proffsen?

2011-05-02 @ 21:07:27
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0