Morgonsvammel

De sista dagarnas sommarväder har helt klart påverkat bloggarna. Jag har inte uppdaterat. Många andra har inte uppdaterat. Statistiken har gjort en djupdykning. Om det beror på att människor har annat för sig än att sitta inne framför datorn eller om det beror på att just undertecknad glömt bort att hon har en blogg låter jag vara osagt.

Vi har haft några fina dagar. Picknick på 4H-gården i stadens ytterområden. Långa promenader. Geocaching. Glass i stora lass. Alkoholfri öl på uteservering. Och så det där förbannade grupparbetet. Jag börjar känna att jag ger upp. Igår fick jag det så kallade analyskapitlet av en av grupppmedlemmarna. Två sidor med ett och ett halvt radavstånd. Inte en enda referens. Enbart upprepning av empirin med ett par inslängda "vi anser att..." Inte en enda koppling till teorin. Antonovsky eller KASAM nämns inte ens. Jag vet inte hur jag ska säga till henne idag att dessa delar inte går att använda. Att hon missförstått uppgiften helt. Jag får fundera på det över en kopp kaffe och Vaken i P4.

Vaken i P4 börjar bli en trogen vän. Perfekt när bebis får för sig att fyra är en fullt normal tid att vakna på. Brukar lyssna på det via SR-appen liggandes i sängen en timme eller så. Dagens nyhet är att tiden stannat i Finland. Kyrkklockan som ringer in det nya dygnet i Åbo (?) har gått sönder. Kan inte någon stoppa tiden här också? Idag är det 30 dagar till BF. Jag längtar. Självklart längtar jag. Men det går ju så sablans fort! Bebis kan vara här om två veckor. Eller sex. Eller imorgon. Och allt vi har är ett par röda Converse i storlek 19...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0