Hajk

Vi var på en liten hajk idag, sambon och jag. Tog bussen ut till tätortens norra områden och vandrade Kalmarsundsleden in till stan och sen vidare hem. Ett par geocachar hanns med på vägen samt en ljuvlig picknick i solen. Trippmätaren på GPSen visade 14,8 kilometer när vi kom hem. Börjar bli lite småseg nu efter soffmys och en underbart god potatisgratäng med massor av örter och grillade spareribs.

Har tyvärr ingen bild på mackorna jag gjorde imorse men jag måste bara tipsa om dem ändå. De blev så himla goda! Vi använde grovt polarbröd (tror det heter Fröig) men man kan ha vilket bröd som helst. Mellan hade vi några skinkskivor, skivat ägg, skivat äpple, sallad och en dressing/röra som var det som gjorde hela mackan. Keso blandat med honungssmaksatt dijonsenap. Jag säger bara mums, mums, mums!

Kommentarer
Postat av: Ylva Lee - Blivande Ung mamma

sv: vad menar du med SATC? Varför blir det ingen babyshower då? Någon speciell anledning eller känns det bara onödigt? :p lite nyfiken..

2011-05-21 @ 22:55:44
URL: http://shuang.blogg.se/
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

JA! Ja ja ja ja!!!



Äpple på macka är fantastiskt, jag försöker alltid få folk att fatta det. Det år jag jämt när jag var liten, äpple på mammas hembakta bröd-

2011-05-22 @ 09:44:30
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0