Tråkiga fredag

Fredag. Början på helgen. Yeah! Eller? Mitt schema har varit så slappt det sista och arbetsinsatsen som krävts för varje högskolepoäng har varit minimal så jag har mer eller mindre haft helg sen jag skrev kalkyleringstentan för sex, sju veckor sedan. Dagarna flyter ihop och jag gör ju inte överdrivet mycket så just nu är det ingen större skillnad på fredag ellerr tisdag. Möjligtvis att jag brukar kolla på ett par avsnitt mer av Sex And The City när det är helg...

Jag har tvättid idag mellan 12-17. Tvätta är en hushållssyssla som kräver minimal arbetsinsats ändå tycker jag att det känns så jobbigt. Och framförallt tråkigt.  I vår förra lägenhet hade vi egen tvättmaskin. Då körde vi en maskin då och en då. Jag tänkte inte så mycket på det. Nu kör jag oftast tre eller fyra maskiner på en tvättid. Det är mycket tråkigare. Mycket.

Funderar på att gå till gymmet innan det är dags att masa sig ner i källaren. Har inte varit där den här veckan. Det har bara blivit vattengympa, simning och promenader vilket jag tycker är helt okej men det vore ändå kul att gå dit en gång. Motivationen till styrketräningen går lite upp och ner. Känns inte lika kul när jag inte tränar för att bygga muskler och får/kan ta i för kung och fosterland. Saknar de tunga fria vikterna och tycker maskinerna känns töntiga och trista. Dock har jag fått en nytändning till vattengympan. Anser dock att huvudsaken just nu är att jag rör mig på något sätt sen får det bli som det blir.

Men först ska jag vattna min blomma. Den ser lite ledsen ut...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är alltid bra att röra sig, alla sätt är bra utom de dåliga!



Trevlig helg!

2011-02-25 @ 11:05:35
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Sandra

SV: Jag pluggar på i Linköping till lärare. Har också läst en hel del extra för mina ämnen (Kemi och biologi) och kommer att ta ut examen i biologi också, ev blir det i kemi men det återstår att se...

Så när jag blir stor kommer jag att bli lärare och biolog och kanske kemist! Hehe!

Själv?



Kram

2011-02-25 @ 11:07:21
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Tweety

Japp, den ser ut att behöva lite vatten ;-) Så brukar mina blommor också se ut ibland. Ha en skön fredag. Kramen

2011-02-25 @ 12:39:25
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0