Back on track?

Får börja med att be om ursäkt för dålig uppdatring under helgen. Åkte i torsdags till mina föräldrar och har haft en underbar helg i gråvädret på västkusten. Har ätit gott och mycket. Har geocachat och promenerat massor. Jag har försökt att tänka på vad jag äter men det har varit omöjligt att inte stoppa i sig godsaker. Det har blivit vitt bröd, godis, öl, vin, aioli, västerbottenostpaj, ost och kex... Till mitt försvar säger jag dock att jag inte ätit så mycket som jag brukar. Normalt när det kommer fram choklad äter jag cirka en halv kaka ensam, den här gången åt jag bara fyra rutor. Jag är inte tillräckligt stark för att stå emot helt. Problemet är att jag inte vill stå emot helt tror jag...

Imorgon är det måndag. Frågan är om jag nu hittar tillbaks på rätt spår igen. Har varit på villovägar ett par veckor där jag inte fått vare sig mat eller kost att fungera som det ska... Jag vet vart felet ligger men jag lyckas blunda för det. Jag skyller på att jag inte har tid, att det är mycket i skolan, att jag är småförkyld, att jag är trött. Nu ska jag ta tag i mig själv igen. Det gick ju så bra förut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0