Jag har börjat

 
För någon vecka sedan kom jag på att jag ville sy ett lapptäcke. Bara sådär. Och nu är jag igång. Framsidan är faktiskt i skrivande stund klar. Det blev lite snett och skevt på sina ställen men jag är ändå nöjd. Jag håller på att sy ett lapptäcke till Adam! Tänkte ha ett lager fleece som stoppning och vanlig lakansväv som baksida. Tygerna är stuvbitar jag köpt på Tradera. Man kan verkligen göra fynd när det kommer till tyg, om man bara orkar sitta och kolla igenom annonserna. Just dom här bitarna var dock inte särskilt billig. Men jag ville ha mycket mönster och färg. Adam är mycket mönster och färg. Mönster, färg och djur.

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Jättefina tyger. Underbart med färg!

2012-08-27 @ 10:55:22
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Mamma Vild

Så fint! Heja heja!

2012-08-27 @ 13:53:40
URL: http://familjenvild.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Du är ju duktig på att sy! Och gillar det uppenbarligen också. Tänk att det sys lapptäcken igen, jag trodde det hörde förgången tid till. Det ligger några bäbistäcken här som jag sydde när barnen var små; gult-orange- brunt förstås! ;-) som allt annat då.

Svar: Tack! Jag gör så gott jag kan. Nu när jag ser att resultaten blir helt okej i alla fall så är det riktigt roligt. Kul att kunna sy lite "bruksgrejer" till barnen så som mössor och annat smått. En väninna skall sticka strumpor till mina barn (jag vet inte ens hur man håller i ett par stickor!) och garnet jag valde var just brunt och gult! :)
Landkrabba

2012-08-28 @ 07:03:40
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0