Enkelt för en lat hemmafru


Oreo Cake Ball & Singoalla Lemon/Lime Cake Ball

Jag är inte särskilt pysslig av mig. Jag vill vara det. Men jag är inte det. Jag försökte mig på någon löjligt enkel form av scrapbooking när jag skulle göra inbjudningskorten till Adams namngivning. Det slutade med svordommar, värkande axlar och om det inte vore för rödvinet sambon serverade hade jag nog suttit där än idag. Jag gillar att fuska. Ta genvägar. Förenkla saker och ting. Det gör vi båda. Det är därför vi vore de sämsta husägarna. Ever.

Hur som helst. Cake balls. Busenkelt. Syndigt gott. Jag kan komma på ungefär åttioniokommasex anledningar till varför jag inte skulle ha gjort dem. Men nu är de gjorda och de är ljuvliga! Vad behövs?

  • 1 paket valfria kakor exempelvis Oreo, Ballerina, Ballerina Kladdkaka, Singoalla...
  • 100 gram Philadelphiaost
  • Valfri garnering
Kör kakorna i mixern tills det bara är småsmulor kvar. Gegga ihop med Philadelphian. Forma bollar (eller andra figurer). Dekorera med exempelvis strössel eller smält choklad. Kyl. Ät. Njut.


Kiwimarmelad

Mitt andra hemmafruprojekt har varit hemmagjord kiwimarmelad. Lika gott som enkelt det också. Allt som behlvs till detta är:

  • 1 kg kiwi
  • 1 kg syltsocker
  • 2,5 dl vatten
Skala och choppa kiwin i bitar. Häll alltihop i en stor gryta. Koka 5 minuter. Ta bort eventuellt skum. Häll på burkar. Kyl. Ät. Njut. Supergott med Philadelphiaost och enligt rykten passar det ypperligt ihop med brie.



Jag håller även på med ett saftkok som bör vara klart imorgon kväll samt att jag har polkagrisbiscotti på torkning i ugnen. Återkommer med instruktioner och recensioner av dessa.

Inspiration till mitt nya hemmfru-jag kommer härifrån!

Kommentarer
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Tack snälla för den fina kommentaren! Va roligt att du gillar recepten. Låter mysigt och gott med ditt nya "hemmafru-jag" = ). Stor kram!

2011-10-02 @ 09:48:03
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Sandra

De där bollarna lär supergott så jag var tvungen att göra några egna :) De står i kylen och bara väntar...!

2011-10-02 @ 17:46:15
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Hallå.. Hur pysslig får man vara egentligen.. du borde ha pysslat klart för ett helt år framöver nu va!? :)



Ang. nya headern.. så behöver man i bland starta om webläsaren.. och i böand även datorn för att ändringen ska synas! :)

2011-10-02 @ 18:16:03
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0