Sen sist

Det är några år sedan jag skrev regelbundet. Mycket har hänt på de åren men att dra varje liten sak i detalj är ju dömt att misslyckas. Men jag mår bra. Min familj mår bra.

Kidsen är två viljestarka busungar. Den store är mamma upp i dagen och den lille är pappa upp i dagen. Helt otroligt att två syskon som dessutom är nära i ålder kan vara så olika. Det skiljer ju 17 månader mellan dem men den lille har växt om den store. Han gillar mat, det har han alltid gjort. Den andre äter frukt. Och bacon.

Själv jobbar jag och har gjort det ett par år. Jag gjorde en kovändning i yrkeslivet, skickade spontanansökan till ett företag jag var riktigt nyfiken på och nu har snart två år gått. Har varit runt på olika avdelningar men om ett par veckor börjar jag där som jag hela tiden har velat jobba och det känns ruskigt bra. Nästan overkligt. Det är inget toppjobb vi snackar om men det är mitt toppjobb. Att få jobba med det man är intresserad av är suveränt!

Vi bor kvar i vårt radhus men min rastlöshet gör sig påmind. När jag blir rastlös vill jag flytta. Det var enklare förr när man satt på andrahandskontrakt istället för bolån. Har dock en dröm om att flytta till Norrland av alla tänkbara platser. Någon gång kanske det blir av.

Här om veckan köpte jag nytt gymkort. Var så stark när man var hemma med barnen och mam bar och bar och bar. Nu jobbar jag på kontor så det är dags. Imorgon kommer jag inte kunna gå och inte heller lyfta armarna för att tvätta håret. Hmpf.

Svammel svammel. Ungefär som förr men inte lika vasst. Det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0