Fem bilder

Att försöka ge mig in på att skriva om de två senaste åren och vad som hänt. Well. Det är ett evighetsprojekt. Vi startar här. Med fem bilder från hyfsat nyligen.
 
 
När alla andra rockade sockorna rockade jag skorna. Nog för att jag brukar ränna runt i strumplästen på kontoret men skor, det kändes som det fick mer effekt. Och nej, det är inte första gången jag går ut i omaka skor. Det är därför jag uteslutande äger Converse. Hittar man inte den andra skon kan man ta vilken sko som helst i högen. Det säger en del om vår hall...
 
 
När jag inte rockar sockor och skor så rockar jag. Gärna i Mötley-tröja. Laddad som tusen inför Sweden Rock i år. Kickstart my heart, finns ingen bättre låt att cykla till jobbet till. Eller att springa till. När mat lagas är det dock Volbeat som gäller. Allt enligt tvååringens önskemål. Yssna! Våbee! Duktig bebis. Ja, han är ingen bebis längre. Han är två och ett halvt. Men ändå bebis.
 
 
 
 
Påsken spenderades i Malmö. Jag är inte särksilt hönsmammig av mig men även jag var rädd för att tappa bort kidsen i storstan. Så jag knöt fast röda heliumballonger i dem. Mycket billigare än att operera in GPS-sändare i dem. Säkert skonsammre också.
 
 
Jag fick en punschpralin i påskägget på jobbet. Jag säger inget mer om den. Det kanske bara är jag som associerar fritt och fick ett smärre skrattanfall.
 
 
Såhär spenderar jag helst min tid. I ett vindskydd. Första övernattningen med hela familjen bockades av under förra helgen. Vi har lyxen att bo en halvmil från ett naturreservat med flera vinskydd. Fyraåringen och jag har dock vintertältat lite i trädgården i vinter. Det är enda stället han sover som en stock på, när han får sova ute. Jag funderar allvarligt på att köpa en tältkåta och slå upp på permanent basis i trädgården. Alternativt timra ett vindkydd. Efter att ha varit vaken fem gånger varje natt i fyra års tid verkar det som en alldeles perfekt lösning. Grannarna tycker redan att jag är lite udda så de hade nog inte ens reagerat.
 

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Härligt att se dig igen! Här firar vi ettåring idag. :D

Svar: Kul att du hänger kvar här efter så lång tystnad! Vad stor lillkillen blivit! Hoppas allt är bra med er?
Landkrabba

2015-04-20 @ 16:48:16
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0