Årets mest använda ord

VAB.
 
Tre små bokstäver. Vård Av Barn. Kollade igenom mina Facebookupdateringar. Om de inte handlar om eld, vilket jag är löjligt fortjust i, så handlar de om vab, vilket jag är mindre förtjust i. Samuel, den minste krabaten har dragit hem ena viruset efter det andra. Det har lett till att han och jag har delat ömsesidigt på bacillerna. På min sjukdomslista under vintern kan jag skriva upp bihåleinflammation x3, halsfluss x2, magsjuka x2, hosta tills det blev spricka i revbenet, influensa och en och annan hederlig förkylning. Han har dock för det mesta klarat sig med 38 graders feber och ett humör som heter duga. Ett par magsjukor och öroninflammationer har väl också hunnits med för hans del.
 
Men nu är det alltså dags för vab igen. Sådär fruktansvärt otimad vab eftersom jag är själv med ungarna den här veckan och dessutom är utlånad till en annan avdelning på företaget. Ett kort vick och jag skulle verkligen behöva vara där. Men jag antar att det här är de beryktade småbarnsåren? Att han efter den här vintern utvecklat ett immunförsvar som heter duga? Och fram tills det immunförsvaret är ordnat så hoppas jag att morgondagen är feberfri så vi kan snurra vidare i ekorrhjulet resten av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0