Sova på dagen

Våra barn har aldrig varit särskilt bra på att sova på dagen. Adam var drygt en vecka när han började sova en halvtimme åt gången. Det höll i sig tills han var ett och ett halvt år. Då började han sova en timme istället i någon månad. Nu sover han mellan 30-40 minuter igen. Samuel är likadan. Sover 3 x 30 minuter. Men jag har utvecklat en grym förmåga att göra allt på 30 minuter!
 
När Adam var liten bodde vi i en tvåa och det var inga större problem att hinna med hushållssysslor och annat på 30 minuter. Sen flyttade vi till en fyra och det gick rätt snabbt att utveckla ett bra system för att hinna med det nödvändiga på 30 minuter. Ekvationen gick även ihop när barn nummer två kom. Och nu sitter jag här. Helt sysslolös och lite fundersam. Samuel har sovit två timmar. Sambon och Adam är i simhallen. Jag gjorde allt på 30 minuter. Sen gjorde jag ingenting. Tänkte att han vaknar ju snart. Jag är dålig på att göra ingenting så jag började torka av dörrar och göra andra saker man aldrig annars gör. Och nu sitter jag här igen och gör ingenting. Är det okej att väcka bebis bara för man har tråkigt? För det är ju ingen idé att påbörja något större projekt. Han sover ju helt klart på övertid...

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Hahaha. Du kanske bara kan sätta dig ner, beskåda hur fint du har gjort det och andas en liten stund. :) Hoppas ni får en kanonhelg!

Svar: Ja! Det ska jag göra i framtiden. Hemmet är numera fint i ungefär tre millisekunder ;)Helgen har börjat bra med korvgrillning i solskenet, hoppas allt är bra med dig också!
Landkrabba

2013-03-15 @ 16:02:39
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, ja man blir rätt duktig på snabbstädning! Men nej inte helt okej att väcka bebis för att man har tråkigt

Svar: Näe, okej då. Men vi väckte honom till slut ändå. Inte helt okej att ta natt på eftermiddagen heller. Eller vi och vi. Vi tog in honom och så skötte Adam resten ;)
Landkrabba

2013-03-15 @ 16:27:38
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm det där låter som ett trevligt problem! ;-)

2013-03-20 @ 04:26:18
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Miapiafia

Åh herregud...jag har inga problem av att inte gör "ingenting"!! :) Jag njuter av varje minut som jag får slänga upp fötterna på bordet. Vilket ju så klart är väldigt sällan då Noelle inte heller sover mycket mer eller längre än 3 x 30 minuter per dag. Dessutom är hon ju även en riktig klätterapa nu å vill gärna vara med uppe i famnen å kolla läget! :)

Svar: Jag är nog en extremt rastlös själ, måste alltid ha projekt på gång för att må bra. Men det är vitkigt att det är sådant jag vill göra. Jag skulle bli tokig av att ha ett gäng måsten hängande över mig till exempel en gräsmatta som måste klippas eller snö som måste skottas. Att halvt demolera hemmet för man är lite uttråkad är däremot bara skoj ;)
Landkrabba

2013-03-26 @ 20:06:45
URL: http://www.miapiafias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0