Nu ska jag gnälla...

Ja. Nu ska jag gnälla om vädret. Som alla andra. Normalt är jag en sådan som stör mig enormt på när människor gnäller på vädret. Vi kan inte göra något åt det. Klä på/av er och gå ut brukar jag muttra åt gnälliga människor. Men nu får det vara nog! Snögränsen är nådd. Jag. Vill. Inte. Ha. Mer. Snö.
 
På väderrapporten på radion imorse sa dom något i stil med att hela Sverige får sol i påsk utom i sydost för där kommer det kräksnöa. Och vart bor jag? Jo. I Kalmar. Så mycket sydost man kan komma i detta avlånga land.
 
Jag är så less på det hela. Snö. Vinterkläder. Jag vill ha vår. Jag vill kunna ta med kidsen ut på tur i tunna skalkläder. Käka lunch nere vid Kalmarsund utan att benmärgen fryser till is av de kalla nordostvindarna. Jag vill hänga på balkongen. Jag vill ut och leta efter geocacher utan att behöva ha värmepistol med för att tina upp de djupfrysta gömmorna. Jag skall försöka uthärda den kräksnöiga påskhelgen och försöka att inte vara allt för bitter. Men jag lovar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0