Större bil

 
Jag håller på att packa inför den kommande helgen i Karlskrona. Det är första gången jag packar för övernattning med två barn. Det blir en hel del grejer... Ska bli intressant att stuva bagaget fullt på Fårrden imorgon. Vagnen blir väl relativt smidig ihopfälld. Tror jag. Vi brukar bara slänga in den på sniskan i bagaget så att den verkligen täcker hela golvytan. Jag är rätt övertygad om att man kan ställa den på hundra andra sätt som är lite mindre platskrävande. Ändå funderar jag på en större bil. Vi har en Ford Mondeo, en av de största kombibilarna tydligen, men en lastbil med släp vore kanske att föredra medan ungarna är små...?
 
Min mamma har alltid skrattat åt mig när jag packat. Jag har alltid med för mycket. Hon brukar påpeka att det inte är något u-land jag skall resa till, att saker och ting går att köpa. Ni kan ju tänka er då hur jag packade när jag skulle ut på en båt som hade Västafrika som fartområde... Men visst. Saker går att köpa. Men det känns dumt att bara lägga ner två bodys till Samuel när jag vet att han kräks en hel del, det känns bättre att lägga ner tio. Eller femton. Well. Blöjor, våtservetter, käk och flaskor är nerpackat i alla fall. Det är liksom det viktigaste. Dessutom skall jag för första gången ta med en kastrull när jag skall till ett hotell. Varför? För att kyla vattnet till Samuels mat. Hotellet sa att det fanns vattenkokare, annars hade jag väl slängt ner Trangia-köket också...
 

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Haha, var sämst på att packa innan jag började till sjöss och innan jag började pendla till jobbet. Nu har jag lärt mig och är rätt snabb samt lärt mig att jag inte behöver så mycket. Men visst blir dte mer med småkottar

Svar: Ja, till mig går det väl rätt bra nu. Skönt när man seglade, hade ju alla saker ombord då så det var bara att ta med lite mer tandkräm, dator och tamponger typ. Men det känns värre att glömma saker till barnen än till sig själv.
Landkrabba

2013-01-10 @ 21:19:56
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Postat av: Linnea -Mamma Vild

Vi har kylt många liter ersättning och välling under rinnande vatten i handfat på båtar, hotellrum, resturanger och bendinmackar. Vill du väldigt gärna ha med dig något att lägga flaskan i kanske en plastlåda räcker? Kastrull lät onödigt tungt :)
Hälsningar Linnea

Svar: Brukar kyla vatten och ha det ljummet på termos när man är iväg, tar sån tid att kyla en halv liter under rinnande vatten. Kastrullen följde nog med av ren vana men ska leta upp en halv liters plastburk som tål värme, det hade jag inte ens tänkt på! Fast det är ju imgen 10 liters saftkastrull jag släpar runt på ;)
Landkrabba

2013-01-11 @ 13:55:07
URL: http://familjenvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0