Ordning och reda

Jag är rätt bra på att planera och organisera. I jobbet har jag strukturerat upp mycket och fått ordning och reda i olika "system" som ingen trodde att det någonsin skulle gå att få ordning i. Men lika bra som jag är på att planera och organisera, lika bra är jag på att leva i ett organiserat kaos. Jag tycker inte att det är särskilt konstigt om miniräknaren ligger i byrålådan i hallen där mössor och vantar också ligger. Om sambon frågar vart tumstocken är svarar jag obekymrat att den ligger i stekgrytan. Jag har ju koll på sakerna, även om de kanske inte ligger på ett logiskt ställe. Så det blev lite svettigt nu på morgonen när jag behövde ha mitt anställningskontrakt.
 
Första stället att leta på är i vår tråkiga vuxenpärm där vi samlar alla viktiga papper. Fliken Jobb Anna lät ju lovande. Bläddra, bläddra bläddra. Lönespecar från 2008 men inget anställningsavtal. Nähä. Vart kan jag då ha lagt det? Vet att jag haft det framme med jämna mellanrum. Försäkringskassan har fått ett par kopior, har haft det när vi köpt lägenhet och bil. Just det. Lån! En tanke föds. Hade inte vi en mapp för lånelöften på olika objekt vi var intresserade av i den vevan vi köpte vår första lägenhet? Gul mapp fylld med papper om föräldrapenning, orange mapp fylld med MVC- och förlossningsjournaler, blå mapp fylld med gamla lånelöften. Vad är det för människa som sparar lånelöften från 2009 förresten? Hur som helst. Längst bak i den mappen låg det. Phu. Tänkte se om jag kan utnyttja sjömansrabatt på gymkort. När jag kommer hem är det nog dags att rensa lite i pärmar och mappar. Eller så öser jag ner allt i en stor låda. Då vet jag ju att allt viktigt ligger någonstans i den lådan.

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Stor låda är bra. Jag får alltid panikleta, men det finns ju där någonstans...

2013-01-02 @ 17:13:06
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0