Nyårslöften

Avger ni nyårslöften? Jag har väl någon gång sagt att jag skall börja nytt hälsosamt liv och blablabla men oftast har det skitit sig redan på nyårsdagen då den dagen oftast har betytt pizza i soffan... Så några löften om nya liv avger jag inte. Jag är nöjd med livet. Jobbar ju med vikten och har gjort det sedan 2010 och den resan fortsätter. Den har pausats i och med graviditeterna men jag vet hur man gör, jag är motiverad och jag har inte särskilt bråttom. Om jag når min målvikt om ett, tre eller fem år spelar faktikst inte så stor roll. Huvudsaken är att det går åt rätt håll, att jag blir starkare och mår bra.
 
Men nyårslöften då. Vi har sagt att vi ska sova fler nätter i tält i år. 2012 blev det bara fem nätter. Läste förra året att Naturkompaniet har en aktivitet för sina anställda som heter 12 månader, 12 övernattningar. Ett enkelt koncept, en övernattning utomhus varje månad. Än så länge är vi för gröna på det här med friluftsliv och barnen känns för små så vi skjuter lite på det. Men fler än fem nätter på en sommar ska vi väl kunna få ihop?!
 
Adams idol, Mummu.

Ett annat löfte är att vi ska åka utomlands. Har pratat på Medelhavet till sensommaren, när värmeböljorna är över. Är lite inne på att åka på kryssning faktiskt. Adam skulle bli överlycklig på Disney Cruises, hans stora idol här i livet är Musse Pigg eller mummu som han säger. Ingen av oss har varit på kryssning så det vore kul att testa. VIsst, man ser inte så mycket men resor handlar ju inte alltid om att vara kulturell och besöka sevärda platser utan även om att få åka vattenrutschbana, plaska i poolen med barnen och käka glassbuffé. Vi får väl se om vi lyckas hålla våra löften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0