Karlskrona

Nästa helg ska vi på en liten minisemester till Karlskrona. Det blir vår första "resa" med fyra familjemdelemmar. Har sedan Samuel föddes mest varit hemma. De första två veckorna bodde vi i vår lilla bebisbubbla och sen började Samuel få ont och skrika så att bubblan sprack. Vi har, mer eller mindre medvetet, valt att stanna hemma. Det har inte varit roligt att göra saker, vara bland människor, när Samuel har varit ledsen. Det är inte roligt för honom, det är stressande för oss och jag antar att det är rätt irriterande för omgivningen att sitta på ett café med en bebis som skriker i ett par timmar. Och kaffet smakar nog inte särskilt gott för en annan heller... Men nu är magen bättre och vi börjar bli tryggare i vårt nya liv, som tvåbarnsföräldrar.
 
Jättegravid i maj 2011 på Marinmuseumet
 
Så Karlskrona då. Inte så exotiskt kanske. Men lite lagom sådär. Ska bo på Scandic och jag ser fram emot att få äta deras frukost två dagar i rad. Sova i hotellakan (hoppas ungarna också uppskattar hotellakan). Jag har varit i Karlskrona förr. Flera gånger. Jag har varit ung, full och dum i den stan. Jag har varit galet förälskad och insett att R och jag verkligen var på väg att bli ett par. Jag har utnämt Glassiären till min absoluta favoritrestaurang. Men jag har aldrig varit där med barn. Vad gör man i Karlskrona med barn? Lekrummet på Marinmuseumet är givet. Har sett att det finns något lekland också. Men mer då? Vet ni något? Adam är ju 1,5 år. Finns det någon stor, rolig lekpark utomhus? Är simhallen något att ha?

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Härligt! Hittade ni något nytt tält på eran förresten? :)

Svar: Nej, har inte hittat något tyvärr. Det finns ju flera sådana som vi vill ha, större kupoltält, men alla är till fullpris. Så det får väl bli ett sånt ändå!
Landkrabba

2013-01-03 @ 22:33:15
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Maria Berndtsson

Lite spännande med första lilla resan med två barn kan jag tänka. Jag har varit i karslskrona tror jag som barn men minns inte alls vad vi gjorde där. Men tror det var sommar åtminstone och då är det ju alltid lite lättare att aktivera barn. Ha det så trevligt och njut av hotellakan och hotellfrukost.

2013-01-04 @ 11:42:45
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0