Feng Shui?

Jag kan absolut ingenting om feng shui. Jag vet att det har något att göra med hur man möblerar, i vilket väderstreck man sover och så vidare. Eller? Det var min mamma som satte griller i huvudet på mig idag. Jag berättade om hur Adam sover. Som jag skrivit tidigare så har han ju perioder då han sover hela nätter i sitt rum. Det kan handla om någon eller några månader. Sen kommer det en period då han vaknar varje kväll/natt och inte ger sig förrän han kommer in i vårat sovrum. Det handlar också om någon eller några månader. Sådär har han hållt på sedan vi flyttade för ett år sedan.
 
På den tiden han sov i spjälsängen. På sitt alldeles egna sätt.
 
Sedan Samuel hade så ont i magen så vill/kan han inte somna själv utan vi ligger bredvid honom i en 90säng som står direkt på golvet. Spjälsängen har vi slutat använda. Han vaknar varje kväll/natt och istället för att flytta in honom till vårt sovrum, då vi inte vill att bröderna skall bli allt för störda av varandra eftersom vi ändå är två nu, så sover någon av oss kvar i hans säng med honom. Men senaste tiden så har han vid ett flertal tillfällen blivit helt tokig på natten. Det har aldrig hänt tidigare. Han skriker som besatt, påminner om flickan i Excorsisten. Ett tag funderade jag på nattskräck men då ska väl inte barnet gå att kontakta överhuvudtaget? För han är kontaktbar. Men han bara skriker. Skriker, skriker, skriker. Håller oftast på i flera timmar. Han är ju dessutom trött, somnar någon minut för att sedan vakna och skrika. Så kan han hålla på två, tre, fyra timmar. Han verkar inte ha ont, han låter inte rädd, om man frågar om han är hungrig eller törstig svarar han nej. Men han låter helt besatt.
 
Och det var då min mamma började babbla om feng shui. Hon kan om möjligt mindre än mig, frågade bara om jag inte hört om att man inte ska sova i vissa hörn och väderstreck. Tänk om det är så enkelt? Tänk om hans säng helt enkelt är felplacerad?!

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Vi har ju lite samma här med en skrutt som är jätteldesen i sömnen, halvsovande eller vaken ibland. Går över ganska fort för det mesta men inte alltid. Kanske ska prova att flytta hennes säng då. Det måste kollas upp, kan ju vara värt att prova om inte annat, kan ju knappast bli sämre.

Svar: Jag tycker egentligen att det låter som rena "mumbojumbon" men ibland funderar man ju. Men nu åker R om knappt två veckor och då får han flytta in i vårt sovrum igen, han får finna sig i att lillebror ska ha mat och lillebror får finna sig i att storebror ylar lite då och då. Och mamman, hon får helt enkelt dricka mer kaffe! ;)
Landkrabba

2013-01-17 @ 21:55:53
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Postat av: Inga M

Stackars liten, att bli så rädd!

Över hela jorden finns ett rutmönster av Hartmanlinjer och Currylinjer. Att sova i ett kors / kryss av dem kan vara besvärligt. Jag är en sån som det drar för och jag hittar linjerna med klyka av något slag eller pekare av koppar. Sedan många år har jag placerat min egen säng (i en väldigt märklig vinkel blir det) så att jag ska slippa ha något magnetfält i kors eller kryss över min kropp. Det går en linje över smalbenen men det är ok. Du kanske känner någon som kan ta reda på var linjerna går i er bostad så ni kan testa att undvika dem. Eller du kan pröva själv. Om man är mottaglig för detta så känns det väldigt tydligt, vrider nästan klykan ur händerna. Lycka till!

Svar: Oj, det där lät nästan som grekiska för mig! Väldigt intressant i vilket fall som helst. Själv tillhör jag dem som kan sova vart som helst, hur som helst och när som helst. Har aldrig upplevt några problem i någon av alla de lägenheter jag haft, eller ombord. Vi får se hur det går med Adams sömn, kan ju vara värt att testa en annan placering på sängen?!
Landkrabba

2013-01-18 @ 23:10:57
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0