Nattvandrare

Har ni sett IKEA-reklamen? Den där dom sover på alla tänkbara ställen i huset och när morgonen kommer ligger barnet och sover gott i dubbelsängen? Jag vågar gissa att det är rätt många småbarnsföräldrar som känner igen sig. Vi har precis börjat nattvandra lite här hemma.
 
 
Adam har ju i ett års tid sovit inne hos oss till och från. Förut sov han ju i spjälsängen så då fick vi snällt hämta honom men nu kommer han gående (ja, han har äntligen lärt sig att gå!) ibland och ibland sitter han i sängen och skriker och får hämtas. När sambon var hemma sov en av oss inne hos honom då vi köpte en 90säng till honom så att den andre sov i sovrummet med Samuel. Men nu när jag är ensam så sover vi ju allihop i vårt sovrum, Samuel i spjälsängen dock.
 
Familjens yngsta medelm är vädligt morgonpigg och tar gärna dag runt tre, fyra. Det är inte okej. Fem går jag med på men tre, nej. Så då är det vår tur att nattvandra. Tar med Samuel, sätter honom i babysittern och lägger mig i Adams säng. Ibland somnar Samuel om, ibland tror jag att han sitter där och kollar sig nöjt omkring ett par timmar. Jag vet inte. Jag brukar somna om. Resonerar som så att om han är tyst så är allt bra. Jag tänker inte börja leka och gulla klockan tre. Så när morgonen kommer så ligger Adam på tvären i dubbelsängen och är dubbelt så stor som han brukar vara.
 
När vi köper hus har vi sagt att vi ska köpa två stycken 105 eller 120sängar att ställa bredvid varandra. Vi utgår från att barnen kommer sova hos oss i perioder och vi har inget emot det så då är det bättre att göra plats så att alla kan sova gott. Min bror sov alltid hos mina föräldrar. Vaknade på natten och gick till dem. Jag var så avundsjuk. Jag ville också sova där men jag vaknade ju aldrig nattetid?! Barnen verkar inte ha ärvt dom generna...

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Älskar den reklamen! Vi har ju ingen direkt nattvandrare men de nätter Sonja vaknar och vi får lägga henne hos oss för snabbast omsomning så r det ett liten tjej som gärna ligger på tvären. Vi köpte en 180 säng just för att kunna få plats med ungar i mitten men när en 74cm tjej ligger tvärs över får vi dela på resten och det är trångt så ibland är man bra sugen på att nattvandra själv speciellt om man är den hon väljer att sparka på

2013-02-02 @ 21:53:59
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0