Morgonstund

Morgonstund har guld i mund sägs det ju. Vissa morgnar tycker jag att den snarare har en död bäver i mund. Samuel är morgonpigg och vaknar oftast runt fem. Adam vaknar då han med trots att han vill/bör sova lite till. Jag har inget emot att gå upp klockan fem. Men då är det skönt om man har fått sova på natten. Det fick vi inatt. Två nappinstopp och en matning är resultatet av denna natt. Underbart! Igår tappade jag räkningen efter trettonde gången jag varit uppe. Då snackar vi definitivt död bäver i mund. Men nu sover barnen och det är sådär härligt lugnt i lägret. Det är det positiva med att Adam också vaknar tidigt, när Samuel somnar så går jag och lägger mig med honom i hans säng så får vi sova en stund till båda två. Nu skall jag skall klä på mig i lugn och ro, dricka lite kaffe, lyssna på radion. Njuta av tystnaden. Man vet aldrig hur länge det varar. Hoppas ni får en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Det verkar ju onekligen vara på väg åt rätt håll!!

2013-02-10 @ 11:51:11
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0