Helgen närmar sig

Imorgon är det fredag. Men i mammaland är alla dagar röda. Eller grå. Det beror på hur man ser det. Speciellt när jag är ensam så är det ingen skillnad alls på helg och vardag. Snarare att helgerna är tråkigare eftersom mycket är stängt och det som är öppet öppnar senare. Jag är ju en sån där som står och hänger på låset när Maxi slår upp portarna klockan sju. Vi brukar vara ett gäng. Hälften med barnvagn, hälften med rullator.
 
Jag längtar tills barnen blir lite större och jag börjar jobba. Jag kan sakna den där helgkänslan. Att fredagskvällen är speciell. Att lördag och söndag är lata, sköna dagar. Okej, lata kanske dom inte kommer vara på många, många år men likväl, lediga dagar då man kan göra roliga saker. Laga mat i vindskydd, åka till lekland, se en matiné. Vad som helst. Men som sagt, det får gå ytterligare några år tror jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0