Om sova-gott-pyjamasar

Jag fick en anonym kommentar på inlägget nedan om barnens sova-gott-pyjamasar.
 
"Oj, är Du verkligen så dum att du tror att en pyamas gör att han sover bättre?"

Du kan vara lugn. Jag är inte så dum. Vet du vad som vore dumt? Det vore att blogga om det om det vore så enkelt att man bara satte på barnet en sova-gott-pyjamas och så sov han hela natten. Aldrig att jag skulle dela det i min blogg, då kunde ju någon göra inbrott och sno alla pyjamas i storlek 74/80. Jag skulle kunna bli så rik och berömd. Och utsövd.
 
Men när man har barn som sover dåligt så testar man saker. En del föräldrar låter barnet skrika sig till sömns, de går in var femte minut och säger att de fortfarande är där. Själv sätter jag större tilltro till en bit urtvättat tyg än fem-minuters-metoden. Var och en blir klok på sin tro. Och om han ändå är vaken på natten, vilket han var inatt trots sova-gott-pyjamasen, så bär jag honom till världens ände och tillbaks om det krävs för att han ska somna. I praktiken är världens ände några vändor i sovrummet innan han sover mot min axel. Det här kanske går över imorgon. Eller om två år. Han har i alla fall mjuka pyjamasar under tiden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0