Sittdyna

 
För ett tag sedan visade sjömansfrun Carolina bilder att hon sytt en sittdyna till deras vagn. Blev lite inspirerad och bestämde mig för att försöka mig på att sy en jag med. Ropade hem en billig dyna på Tradera och började malla och klippa. Så här i efterhand kan jag väl säga att det var nog lite väl svårt för mig men skam den som ger sig! Jag är nöjd och stolt över att jag gjorde klart dynan men den är långt ifrån perfekt. Fick aldrig till den där knapphålsömmen på symaskinen så jag satsade på vanlig sicksack med varierande resultat. Det stora orosmomentet är nu om dynan kommer passa?! Har sett att 2012 års dynor ser lite annorlunda ut jämfört mot den dyna jag mallat efter samt att mina hål för selen blev lite kortare än på den "ritkiga" dynan. Tänkte mig inte riktigt för när jag sydde sicksacken runt hålen. Vår vagn kommer inte levereras än på några veckor så dynan, och jag, får snällt vänta. Om den passar så kommer jag sy en, eller flera, till. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra men jag vet hur jag inte ska göra och det är ju alltid något?!
 
 
Har använt väldigt billiga material eftersom jag var osäker på om jag skulle ro hem projektet eller inte. Framsidan är ett vanligt vävt tyg, baksidan är en röd fleecefilt från IKEA. Dynan är stoppad med en bäddmadrass till spjälsäng, även den från IKEA, och sen har jag använt mig av ett ganska brett kantband. Kunde haft ett smalare ser jag nu men jag hade aldrig sytt kantband innan så jag tänkte att det är enklare med ett lite bredare. Som sagt, dynan är långt ifrån perfekt men förhoppningsvis passar den och håller Adams lilla blöjrumpa varm. Eventuellt efterföljande dynor kan ju bara bli bättre, inte sant?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0