Rastlös

Med jämna mellanrum slår rastlösheten till. Det är väl det oroliga sjömanshjärtat som gör sig påmint... Sjömanshjärtat slår allt jämnare och jag längtar egentligen inte ut. Jag leker med tanken ibland. Tänker på alla de fantastiska stunder jag upplevt och alla fina människor jag träffat. Sen tänker jag på den mer realistiska delen av yrket och hjärtat börjar återigen slå i takt.
 
Dock är jag rastlös nu. Ordentligt rastlös. Jag har varit ledig i 15 månader. 15 månader! En gång gick jag på vederlag 15 veckor och jag klättrade på väggarna. Det är ett under ett jag inte rivit väggarna hittills. Jag försöker sysselsätta oss på dagarna. Lekparken, shoppingturer, utflykter, geocaching, träffa vänner. På kvällarna syr och målar jag, lagar mat, bakar och nu kokar jag saft. Men dygnet har för många timmar. Det blir allt fler tillfällen då jag bara sitter i soffan och undrar vad jag ska göra härnäst. Det mesta i lägenheten börjar bli klart och det som är kvar är ändå saker som jag inte kan göra. Jaja. Om ett par månader blir det lite action här hemma, det är så ett som är säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0