Mammakläder

Jag är inget stort fan av mammakläder. Är det inte svart så är det randigt och det är väl inget fel på vare sig svart eller randigt men det blir trist när allt man kan ha är svart eller randigt. Dessutom verkar de som skapar mammakläderna (i alla fall för H&M) tro att man vill gå runt i mjukisbrallor bara för man är på smällen. Jag använder väldigt sällan mjukisbyxor och skulle inte gå ut i sådana i "vanliga fall" så varför ska jag göra det nu? Allt jag vill är ju att ha hyfsat normala kläder och känna mig hyfsat fin.
 
 
Omlottklänningen på bilden ovan kommer från Indiska och hänger nu prydligt på en galge i min garderob. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den förra veckan. Att det dessutom var 20% på ett helt köp gjorde ju inte saken sämre. Nästan alla kläder (bortsett från byxor) jag hade när jag väntade Adam kom från Indiska. Tunikor, omlottklänningar och kjolar med resår i midjan. Det gillar jag! Och nu när garderoben sakta börjar fyllas på med höstkläder så är det mest påsar från Indiska som får följa med hem. Fördelen är ju att man dessutom kan ha kläderna efter graviditeten!

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Den är så fin! Har köpt en exakt likadan men i grönt så jag får liksom inte shoppa en till... :)

Svar: Haha! Det är så roligt att vi ofta kollar in och köper likadana kläder! Tycker den känns så mysig nu inför hösten, lite längre och med lång ärm.
Landkrabba

2012-09-04 @ 12:16:37
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0