Typiskt

Så. Himla. Typiskt. Sambon skulle ju komma hem imorgon. Men onsdag har blivit torsdag. Cirkus Nordsjön. Fast jag "bryr" mig egentligen inte. Jag vet att jag någon gång brutit ihop totalt när hemresan har blivit uppskjuten en dag eller två. Tror det var mest under den period då jag också seglade. Då räknades varje dag när man gick så mycket om varandra som vi gjorde. Men bebis verkar ha det bra i magen så det ska nog gå bra. Fast det vore ju rätt typiskt om den faktiskt lyssnat på mig när jag ett flertal gånger deklarerat att den måste stanna i magen till åtminstone onsdag kväll klockan 22 då sambon normalt brukar landa ;)
 
Jag hade gjort upp en rätt bra planering för veckoslutet.
Torsdag: handla julklappar då jag har 20% på Hemtex och ändå hade tänkt att handla vissa av klapparna där, äta köttbullar på IKEA och ta en ny geocache utanför varuhuset samt storhandla.
Fredag: åka till Växjö och hämta den nya vagnen!
Lördag: föda barn.
 
Sambon och jag firar sex år på lördag och jag tyckte att en bebis kunde vara en rätt fin present.
 
Julklappsshopping kan jag ju ägna mig åt på torsdag ändå, om lille herrn är på shoppinghumör vill säga... Och vagnen är jag så nyfiken på! De ringde samma dag som R mönstrade på, att den hade kommit men jag har inte velat åka själv. Åka bil med Adam kan ibland vara lite väl spännande. Det känns som om Växjö ligger nästgårds men det tar cirka en och en halv timme att åka. Så vi tar det på fredag. Och barnafödandet på lördag. Så. Då var det bestämt.

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Bra att du gör upp planer. Det är det bästa med makens båt nu i alla fall, jag vet alltid när han kommer. Det är på pricken fyra veckor efter det att han åkt även om det varierar med två tider när planet landar men det kan man stå ut med

Svar: För sambon diffar det en dag åt något håll vilket är helt okej när allt kommer omkring. Själv har jag bara seglat på roro. Tidtabell. Aj löööv tidtabell! Det är sådär härligt förutsägbart. Samma tider, samma hamnar, samma rutter. Långt ifrån den där tank-världen som aldrig lockat mig. När jag jobbade till sjöss jobbade jag för ledigheten. Att veta exakt vilken dag jag kom hem var guld värt!
Landkrabba

2012-10-23 @ 21:22:07
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Älskar att du gjort en planering för veckan och "bokat in" födelsen ^_^ Jag kommer sannolikt göra precis likadant och bli grundligt förvånad när barnet bestämmer sig för att komma vid något helt annat tillfälle (jag förutsätter att alla mina planer spricker i samband med graviditet så blir jag positivt överraskad om de faktiskt håller =P)

Roligt att du gillar mina inlägg =) Jag tycker inte att du är svamlig. Inte mer än vad jag ofta känner mig själv vara =) Däremot vore det trevligt att prata öga mot öga nån gång. Kanske det minskar svamligheten för oss både? Kram

2012-10-23 @ 21:47:21
Postat av: Linnea -Mamma Vild

Det är bra att planera, jag älskar det! Det handlar om att drömma och skapa struktur så att man kan göra allt roligt man vill. Lycka till med veckoslutsplanerna! Behöver ni ett tillhåll på fredag för mellis, lunch, blöjjbyte eller bara en trevlig fika med en mamma och hennes två barn är ni välkomna förbi oss, vi är alltid lediga på fredagar och tycker om nya vänner :)
Hälsningar Linnea

Svar: Det låter ju jättetrevligt! Barn behöver ju alltid lite mellis och torr blöja och föräldrar kaffe ;) Ska prata med sambon om det, det kan hända att han tycker min planering är lite tight eftersom han antagligen kommer hem sent på torsdag kväll. Jag återkommer! :)
Landkrabba

2012-10-23 @ 23:27:21
URL: http://familjenvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0