Tält

 
Höstkylan och mörkret smyger sig på och jag sitter och spanar på ett nytt tält. Sista tiden har det inte blivit mycket friluftsliv och jag saknar det. Någon kortare vandring med korvgrillning är det enda vi kan stoltsera med sista månaderna. Okej, jag är väl inte överdrivet sugen på att tälta just nu men saknar att bara få komma ut.
 
Vi har ett litet smidigt tunneltält som vi är väldigt nöjda med. Dock insåg vi i somras att det kanske inte är det optimala tältet om man är på "tältsemester", inte vandring. Blir det dåligt väder är det skönt att i alla fall kunna sitta rak i ryggen i tältet och läsa och leka med barnen. Således är jag på span efter ett kupoltält modell större. Har sett ett par av intresse på Outnet så nu inväntar vi mellandagsrean och hoppas att de säljs ut billigare då!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Tältsemester med två barn låter onekligen intressant! Jag ser fram emot en beskrivning av det här på bloggen framöver.

Känns det några förvärkar än, som om bebis är ¨på väg ut? Eller det kanske du inte hade förra gången heller dagarna innan?

Svar: Ja, det ska bli skoj! Tälta med Adam i somras var inga som helst problem. Kommer ju inte bli några "tuffa" strapatser till en början men målet är att om några år kunna göra en kortare fjällvandring i Grövelsjön och tälta! Vill att barnen skall bli bekanta med naturen, vara rädd om den, respektera den och uppskatta den. Precis så som en annan är uppväxt! :)
Nej, inga känningar överhuvudtaget men det hade jag inte med Adam heller. Alla sa att jag skulle gå så långt över tiden eftersom jag inte kände något och hade magen så högt upp men han kom ju en vecka innan utsatt datum som sagt. Allmänheten hävdar lika bestämt den här gången att jag kommer gå långt över tiden eftersom magen inte "trillat ner", vi får väl se!
Landkrabba

2012-10-23 @ 09:20:22
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha ha.. människan spår och gud rår sa alltid min mamma så snusförnumstigt! Han kommer nog när han bestämt sig. Märker att jag hela tiden tänker på bebisen som en han, vi får se. Spännande!

Svar: Haha, du är en av få som tror på en grabb! Jag tänker också på bebisen som en kille även om jag inte har några "känslor" för vad jag tror det är. Men den här graviditeten har varit nästintill identisk med Adam så då är det ju lätt att anta det är en kille till. Snart vet vi! :)
Landkrabba

2012-10-23 @ 14:44:48
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0